O Mnie

Logopeda Skórzewo
Monika Czaplicka-Korcz​

Logopedia Poznań

Logopeda Monika Czaplicka-Korcz

Nazywam się Monika Czaplicka-Korcz. Jako logopeda, moją pasją jest praca z ludźmi i pomaganie im odzyskać pewność siebie w mowie. Widzę, jak moje działania przynoszą ulgę i pomagają innym pokonać trudności komunikacyjne. To sprawia, że czuję ogromną satysfakcję.

Muzyka to kolejna ogromna miłość w moim życiu. Kiedy tylko mogę, sięgam po instrument i grając, czerpię radość. Jest to dla mnie ważna forma wyrażania siebie.
Jestem mamą i najważniejsze dla mnie jest stworzenie rodziny pełnej miłości i zrozumienia. Daję z siebie wszystko, aby moje dziecko czuło się kochane i wspierane. To sprawia, że czuję się spełniona jako mama.

Aktywność fizyczna jest dla mnie ważna. Cieszę się, gdy mogę dbać o swoje zdrowie i kondycję. Regularne ćwiczenia dają mi energię i wpływają pozytywnie na moje samopoczucie. Eklektyzm powyższych dziedzin nadaje sens mojemu życiu i sprawiają, że czuję się spełniona. Dążę do tego, aby być inspiracją dla innych i oferować wsparcie tym, którzy tego potrzebują.

Wykształcenie to nie tylko nauka, ale przede wszystkim pasja i ciągłe dążenie do rozwoju. Każda osoba, która poświęca swój czas na zdobywanie wiedzy, może wiele osiągnąć i spełnić swoje marzenia. Moja droga edukacyjna jest tego doskonałym przykładem.

Moja przygoda z muzyką rozpoczęła się w Szkole Muzycznej I stopnia im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy. Tam poznałam podstawy gry na wiolonczeli oraz fortepianie . Następnie kontynuowałam naukę w Szkole Muzycznej II stopnia, gdzie wybrałam klasę kontrabasu u prof. Piotra Kurzawy który był mentorem kompletnym . To była dla mnie prawdziwa rewolucja. Zmiana pozwoliła mi odkryć nowe możliwości i otworzyła drzwi do pięknego świata który nie jest dostępny dla wszystkich, magicznego świata dźwięków.

Po ukończeniu szkoły muzycznej zdecydowałam się na studia magisterskie w Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Rok spędziłam studiując grę na kontrabasie w Jakobstadsnejdens Musikinstitut ,Pietarsaari-Jakobstad  w Finlandii . Po powrocie do Polski kontynuowałam edukacje na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Tam rozwijałam swoje umiejętności gry na kontrabasie w klasie prof. Andrzeja Mysińskiego .Był to czas ciężkiej pracy, ale przede wszystkim olbrzymiej satysfakcji z każdej zdobytej umiejętności.
 
Kilka lat później  zainteresowałam się logopedią i postanowiłam podjąć studia podyplomowe w tym zakresie we Wrocławiu. Zdobyłam wiedzę z zakresu diagnostyki i terapii różnych zaburzeń mowy, a także poznałam metody pracy z dziećmi i dorosłymi. Uzupełniłam swoją edukację o studia podyplomowe z zakresu pedagogiki, muzykoterapii i logorytmiki, aby poszerzyć swoje horyzonty i umiejętności pracy z dziećmi.

W trakcie studiów odbyłam praktyki w przedszkolu, które dały mi wiele umiejętności praktycznych . Brałam czynny udział w kursach certyfikowanych, które pozwoliły mi na jeszcze lepsze poznanie swojego fachu. Zdobyłam wiedzę z zakresu diagnozy i terapii różnych zaburzeń mowy, a także przesiewowych badań słuchu. Poznałam różne techniki terapii.
 
Dodatkowo, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat zaburzeń przetwarzania słuchowego, ukończyłam kurs APD w Warszawie. Dzięki temu mogę pomóc dzieciom z takimi problemami w zdobyciu pełnej wiedzy i rozwoju.
W swojej pracy logopedy, a także jako muzyk, wiem, że edukacja i rozwój umiejętności to niekończący się proces, a moja pasja do nauki i zdobywania nowych kwalifikacji nigdy się nie kończy. Wszystkie zdobyte przeze mnie umiejętności, zarówno muzyczne jak i logopedyczne, pozwalają mi na dostarczenie kompleksowej pomocy i leczenia moim pacjentom. Dzięki temu mogę pomóc im w pełni rozwijać ich potencjał i osiągać swoje cele.

Wykształcenie

Szkoła muzyczna I i II stopnia im. Artura Rubinsteina w Bydgoszczy

Studia magisterskie na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie

  • kierunek: instrumentalistyka,
  • specjalizacja: gra na kontrabasie.

Studia podyplomowe w zakresie:

  • Logopedia -Studia podyplomowe Wrocław
  • Przygotowanie Pedagogiczne dla nauczycieli przedmiotów lub zajęć prowadzonych w szkole podstawowej – Studia podyplomowe Wrocław
  • Muzykoterapia – Studia podyplomowe Wrocław
  • Logorytmika w pracy pedagogicznej – Studia pidyplomowe Wrocław
  • Kompleksowa terapia i wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży z ADHD- Studia podyplomowe Wrocław
  • Psychologia pozytywna w edukacji i wychowaniu. Wspomaganie rozwoju dzieci i młodzieży – Studia podyplomowe Wrocław (w trakcie realizacji)
  • Psychologia kliniczna -Studia podyplomowe Wrocław (w trakcie realizacji)
  • Studia podyplomowe na kierunku Neurologopedia (w trakcie realizacji)

Kursy certyfikowane:

  • Dyslalia: rozpoznawanie wad wymowy, planowanie terapii
  • Diagnoza i terapia osób dorosłych z afazją
  • Afazja dziecięca
  • Słuch fonemowy i fonetyczny
  • Nauka o słuchu
  • Podstawy audiologii dla logopedów i specjalistów dziedzin pokrewnych
  • Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego
  • Świat dźwięków, percepcja słuchowa, zabawy i ćwiczenia rozwijające słuchu uwagę słuchową
  • Seplenienie międzyzębowe: diagnoza, metody korekcji, terapia logopedyczna
  • Seplenienie boczne: diagnoza, metody korekcji, terapia logopedyczna
  • Rotacyzm: diagnoza i terapia logopedyczna
  • Funkcje prymarne i ich wpływ na wady zgryzu i wymowy
  • Mowa bezdźwięczna: diagnoza, metody korekcji i terapia logopedyczna
  • Metody wywoływania głosek
  • Diagnoza logopedyczna w przedszkolu
  • Zajęcia grupowe i indywidualne w przedszkolu
  • Badania przesiewowe
  • ABC terapii logopedycznej
  • Logorytmika: ruch, słowa, mowa
  • Rodzaje wad wymowy: klasyfikacja
  • Ankyloglosia: wędzidełko języka
  • Badanie logopedyczne w dyslalii
  • Diagnoza i terapia ORM
  • Art of Yoga Emilia Burkiewicz: kurs yogi dla dzieci
  • APD zaburzenia przetwarzania słuchowego Warszawa
content img 01
content img 03
Zapraszam do kontaktu

Zajęcia logopedyczne są organizowane zarówno stajconarnie jak i online

Gabinet znajduje się w Skórzewie

Logopedia Skórzewo
Logopedia zajmuje się głównie defektami mowy, nazywanymi także dyslalią lub zaburzeniem artykulacji. Dyslalia występuje, gdy osoba ma trudności z poprawną artykulacją, czyli poprawnym wymawianiem poszczególnych dźwięków.
Scroll to Top